Potíže s prostatou

Benigní hyperplázie prostaty (BHP)
je v populaci vyskytující se onemocnění u šedesátiletých mužů cca v 50%. Jedná se o postupný růst prostatických žláz zvláště v okolí močové trubice, což vede ke zhoršenému močení. Tento růst není nádorovým onemocněním. Bohužel se podobně projevuje i nádor prostaty, což spolehlivě dokáže při nebolestivém vyšetření určit správně pouze lékař.

Příznaky onemocnění prostaty

• potřeba častého močení – k potřebě močení dochází i v noci, kdy je pacient opakovaně buzen.
  • obtížný a opožděný začátek močení – slabý proud moči a nedokonalé vyprázdnění močového měchýře

Léčba prostaty

Pokud se začínají projevovat první příznaky, měl by dotyčný navštívit lékaře – urologa. Pouze ten může při nebolestivém vyšetření stanovit správnou diagnózu a určit možnosti léčby. Lze takto včas odhalit i zhoubný nádor prostaty, který se může projevovat stejně. Moderní léčba prostaty dnes zahrnuje mnoho léčebných metod. Medikamentózní léčbou je v současné době léčeno cca 80% pacientů, kteří jsou lékaři vyšetřeni na prostatu a její příznaky.

K léčbě jsou užívány léky působící na hladkou svalovinu hrdla měchýře a prostaty, které výrazně redukují subjektivní obtíže spojené se zvětšením prostaty. Další skupinou jsou léky zmenšující prostatu. Prostatu a její příznaky lze ovlivnit také preventivním užíváním volně prodejných léků či potravinových doplňků. Pacienti často přistupují k léčbě z přírodních zdrojů – používají se výrobky s výtažky rostlin Serrenoa repens, Černého topolu, Saw Palmetto, kopřiv či dýňových semínek. Výrobky obsahují jednotlivé účinné látky nebo jsou míchány v určitých poměrech.

Prostasun

Prostamol Uno

Walmark Prostenal Perfect

GS Triomen Quattro