Bradavice

Bradavice je nezhoubný kožní novotvar, způsobený virovou infekcí – papilomavirem HPV.Virus je přenosný dotekem a může proniknout do podkoží například malým poraněním.

rizikové faktory pro vznik bradavic

• nejčastěji bradavicemi trpí děti a mladí lidé
  • tvorba bradavic je spojena také se sníženou imunitou ( tělo je náchylnější vůči projevům viru)
  • obvyklá místa přenosu jsou koupaliště, veřejné sauny, kde je pro přenos ideální prostředí

vhodná prevence

• vzhledem k nejčastějším možnostem přenosu se doporučuje používat na koupalištích a saunách obuv
  • doporučuje se pravidelná hygiena a desinfekce obuvi a ponožek
  • pokud člověk bradavici sám má, neměl by do vyléčení navštěvovat veřejná koupaliště

léčba bradavic

Léčba je u těchto kožních onemocnění často zdlouhavá a pacienti si často připadají v boji s bradavicemi bezmocní.Současná kožní medicína nabízí několik možností, jak různé druhy bradavic léčit. Důležité je v léčbě vytrvat, vše konzultovat se svým kožním lékařem a dodržet veškerá doporučení, která se léčby týkají.

dnes se používají zejména tyto metody:

• kryoterapie – zmrazení bradavice tekutým dusíkem
  • další variantou je chirurgická cesta ( používá se u bradavic většího rozsahu)
  • třetí možností je konzervativní léčba, kdy se používají přípravky na změknutí kůže a následné bezbolestné a postupné odstraňování

Přípravky které můžeme doporučit:

URGO – kryoterapie na bradavice
Wartner – tužka na bradavice
Duofilm

Jsme tým lékárníků, kteří den co den pomáhájí lidem všech věkových kategorií s jejich zdravotními potížemi. Nejčasjší problémy a jejich řešení jsme pro vás sepsali do článku