Problém s trávením - průjem

Lékaře vyhledáme, až pokud se stav ani přes léčbu po dvou dnech nezlepší, pokud se ve stolici objeví krev či hlen, pokud se objeví dehydratace, případně pokud se jedná o dítě mladší 3 let.

Příčiny průjmu

V ostatních případech se snažíme zjistit příčinu průjmu a podle toho přistupujeme k léčbě. Je-li průjem způsoben nevhodnou kombinací jídla nebo jídlem zkaženým, používají se adsorbencia. Do této skupiny patří aktivní (živočišné, nebo take medicinální) uhlí nebo například Smecta.

Pokud padne podezření na bakteriální infekci (například v důsledku využití neznámého zdroje pitné vody),  první volbou bývají střevní dezinficiencia. Jediným volně prodejným preparátem je Endiaron. Alternativou je Tasectan, který vytváří ochrannou vrstvu na stěně střeva. Proti průjmu pomáhají i již zmiňovaná adsorbencia nebo probiotika.

Probiotika máme dvojího druhu. Buď laktobacily nebo sacharomycety. Laktobacily doplňují střevní mikroflóru a napomáhají zvrátit nepříznivý poměr bakterií ve střevě ve prospěch těch prospěšných. Doporučujeme použít i při léčbě antibiotiky. Sacharomycety působí protektivně a z toho důvodu je možné je použít i preventivně před cestami do zahraničí a na dovolenou jako ochranu před průjmy, popřípadě k jejich zmírnění. Sacharomycety jsou obsažené například v přípravku Enterol.

Jak zastavit průjem na cestách

Obzvláště na cestách potřebujeme průjem rychle zastavit a léčbě se věnovat později. K takovému účelu se nejlépe hodí přípravek Loperon nebo Imodium.

Během celé léčby průjmových onemocnění je potřeba dodržovat dietetická opatření a dbát na dostatečný přísun tekutin a minerálů.

Lehká jídla a množství čerstvého ovoce a zeleniny je vhodné také pro detoxikaci organizmu. Na regeneraci a detoxikaci jater doporučujeme používat přípravky s obsahem flavonoidů nebo fosfolipidů. Výborný je Essentiale, kde jsou fosfolipidy extrahovány ze sóji.

Jsme tým lékárníků, kteří den co den pomáhájí lidem všech věkových kategorií s jejich zdravotními potížemi. Nejčasjší problémy a jejich řešení jsme pro vás sepsali do článku